Ewaluacja

Wykonane zadanie zostanie ocenione jako efekt pracy całej grupy. Kryteria oceny są następujące:

Tematyka oceniania
Początkowe
Rozwinięte
Zaawansowane
Wzorcowe
Max.ilość punktów do zdobycia 
Język prezentacji, stylistyka i ortografia
Język prezentacji niespójny, wyraźnie widać, że poszczególne części stworzone zostały przez różne osoby, błędy ortograficzne i stylistyczne
Nie są zbyt wyraźne niespójności, prezentacja zagmatwana, nieliczne błędy ortograficzne i stylistyczne
Prezentacja spójna, przejrzysta, brak błędów ortograficznych, nieliczne błędy stylistyczne
Prezentacja spójna, przejrzysta, barwna, ciekawa, brak błędów
15
Bibliografia
Brak
Wymienione nazwy, bez szczegółów
Bibliografia obecna, ale nie została zapisana zgodnie z obowiązującymi normami
Dokładnie opisana bibliografia, zgodna z normami
10
Wartość merytoryczna i sposób przedstawienia informacji
Prezentacja nieciekawa, wiadomości niezwiązane z tematem, większość opisów jest bardzo krótka, pobieżnie charakteryzująca. Prezentacja nie posiada jednolitej budowy, elementy są rozmieszczone przypadkowo, brak graficznych elementów, słaba estetyka, efektywna aktywność tylko niektórych osób
Wiadomości związane z tematem, niespójne, rozbudowane, ale mało przemyślane, zmuszające czytającego do samodzielnego wybierania z tekstu istotnych informacji. Prezentacja posiada jednolitą budowę, lecz elementy nie są dopasowane. Prezentacja przyzwoita, lecz nie przyciąga wzroku, aktywność całej grupy;
niejednomyślna decyzja o zawartości strony
Artykuł spójny, zgodny z tematem, opisy ciekawe i rozbudowane, zawierające istotne informacje. Prezentacja budzi zainteresowanie. Jest estetyczna, jej elementy są dopasowane. Jest przejrzysta, łatwo odnaleźć każdą informacje. Zawiera grafikę, wspólne ukończenie strony;
ścisły podział odpowiedzialności i zakresów opracowania między uczniów
Ciekawy styl prezentacji informacji, artykuł spójny, opisy rozbudowane, przemyślane, przedstawiające najbardziej istotne fakty, ciekawostki. Prezentacja jest ładna, schludna i elegancka. Zawiera dużo dodatkowej grafiki. Widoczne jest zaangażowanie każdego ucznia w każdy aspekt prezentacji
15
Realizacja techniczna
Czysty tekst jedynie z wyróżnieniem głównych części i podziałem na akapity, prezentacja niedopracowana pod względem graficznym, brak dodatków graficznych, kolorów, elementów graficznych
Czysty tekst z wyróżnieniem głównych części i podziałem na akapity, nieliczne uchybienia w detalach graficznych, mało oryginalna, nieliczne dodatki graficzne, pojawiają się kolory, ale utrudniają czytanie
Prezentacja dopracowana, ciekawa szata graficzna ciekawa, oryginalna, dobre kontrasty, miejscami kolory w wyraźny sposób nie harmonizują z sobą
Prezentacja dopracowana, ciekawa szata graficzna, szata elegancka, oryginalna, z dużą inwencją i rozmachem, kolory dobrze widoczne, harmonizujące, nie męczące oczu
15
Opracowanie tematu i dobór materiałów
Temat opracowany pobieżnie, bez zagłębiania sie w szczegóły
Poprawne zrealizowanie tematu, dość szczegółowo
Bogate opracowanie tematu, zawierające ciekawostki
Prezentacja z zaawansowanym opracowaniem tematu, z licznymi zdjęciami, anegdotami, ciekawostkami itp.
15
Zdjęcia przedmiotów
Pojedyncze, bez opisów, mało estetyczne
Dużo zdjęć, większość robi dobre wrażenie estetyczne, lecz nie wszędzie są opisy
Prawie wszystkie wymieniane przedmioty zilustrowane zdjęciem i opisem
Każdy przedmiot jest ilustrowany zdjęciem i opisem
15
Układ strony
Mało przejrzysty, nieprzemyślany, sprawiający wrażenie chaosu
Przejrzysty, nieciekawy
Układ przejrzysty i przemyślany
Wyraźny, przejrzysty, pomysłowy i elegancki układ
15
Grupa ma możliwość zdobycia dodatkowych 10 punktów w momencie prezentacji gazetki wszystkim zainteresowanym uczniom i nauczycielom     w szkole.


Zorganizowana zostanie ankieta oceny gazetki. Tematyka oceniania będzie dotyczyła elementów zamieszczonych w wyżej zamieszczonej tabeli oceniania.


Skala oceniania jest następująca:

Punkty
Ocena
100 - 110
6
85 - 99
5
70 - 84
4
55 - 69
3
45 - 54
2
poniżej 44
zadanie nie zaliczone